postat de daafaceri pe November 5, 2012 la 9:11 am| fara comentarii

Prin intermediul campaniei Generation Awake, Direcţia Generală pentru Mediu a Comisiei Europene încurajează cetățenii europeni să utilizeze eficient resursele naturale. Această campanie pan-europeană are scopul de a creşte gradul de conştientizare asupra impactului obiceiurilor de consum.

Lansată în anul 2011, campania Generation Awake are ca mesaj principal “Consumă înţelept şi gândeşte înainte de a alege. Alegerile tale fac diferența”, încurajând cetățenii să adopte obiceiuri de consum responsabile.

Prin luarea unor decizii corecte la nivel individual, fiecare cetățean poate contribui la conservarea resurselor naturale, la reducerea impactului asupra mediului înconjurător,  poate economisi bani, construind astfel un drum către un viitor sustenabil.

Campania este susținută de două web site-uri interactive disponibile în 23 de limbi oficiale ale UE: http://www.generationawake.eu/ şi http://www.imagineallthewater.eu/, două clipuri video și o serie de animații video care comunică consumul indirect de apă: http://www.youtube.com/user/GenerationAwake. De asemenea, pe o pagină de Facebook dedicată (cu peste 50,000 de fani) – http://www.facebook.com/GenerationAwake,campania comunică sfaturi utile despre eficientizarea consumului de resurse.

Eficientizarea resurselor se referă la utilizarea sustenabilă a resurselor – să faci mai multe cu mai puțin, minimizând impactul asupra mediului. Este  vorba de alegerile potrivite pentru a asigura o calitate a vieții, nu doar pentru prezent, ci și pentru generațiile viitoare. Pentru a deveni eficient în privința resurselor trebuie să ne schimbăm modul de gândire și tiparele de comportament, ținând cont de cum anume afectează alegerile noastre resursele naturale. Nu este vorba de a consuma mai puțin – este vorba de a consuma diferit.

 Înlocuirea mersului pe patru roți cu mersul pe două roți, inchiderea robinetului de apă în timp ce te speli pe dinți, folosirea de mai multe ori a prosoapelor, utilizarea mașinii de spălat la capacitate maximă sunt doar câteva exemple pentru eficientizarea resurselor și adoptarea unor obiceiuri de consum responsabile.

 Competiție 2012 – “Imagine all the water”

În acest an, Comisia Europeană lansează “Imagine and win!”, o competiţie video care are ca scop îmbunătăţirea eforturilor de creştere a gradului de conştientizare în ceea ce priveşte consumul sustenabil de resurse. Campania se concentrează pe consumul indirect de apă (sau amprenta lăsătă asupra consumului de apă a produselor cotidiene) şi face parte din campania Generation Awake.

Participanţii sunt invitaţi să realizeze un clip video care să demonstreze cantitatea de apă necesară pentru realizarea a 5 produse de consum zilnic: cafeaua, ciocolata, berea, hamburgerii sau o pereche de pantofi. Stilul clipului video este ales de fiecare participant (documentar, film mut, animație…). Clipurile video trebuie să fie mai scurte de două minute și jumătate și să nu depășească 64 GB, în oricare din următoarele formate: MPEG-4, MPEG, VOB, WMV, 3GP, AVI, MKV, MOV, FLV.

Înscrierile se pot face până la data de 4 decembrie 2012, direct de pe site-ul campaniei  – http://www.imagineallthewater.eu/RO (butonul “Imagine & Win!”).

 Clipurile selectate de către juriu vor fi publicate pe pagina de Facebook Generation Awake (www.facebook.com/generationawake) pe data de 10 decembrie 2012, unde vor fi supuse votului public până pe data de 30 decembrie 2012. Cele 5 clipuri cu cele mai multe voturi vor fi premiate, iar participanții vor primi o cameră de filmat HD.

Pentru mai multe informații, accesați link-urile:

Site-urile campaniei, disoponibil în 23 de limbi: www.generationawake.eu  şi www.imagineallthewater.eu

Pagina de Facebook Generation Awake: www.facebook.com/generationawakeCanalul YouTube Generation Awake: www.youtube.com/user/GenerationAwake

Lasa un comentariu