Business Intro

Business Intro este proiectul de lansare al organizaţiei studenţeşti DaAfaceri. Îl numim proiectul nostru de căpătâi pentru că a luat naştere o dată cu înfiinţarea organizaţiei. Are cea mai bogată istorie şi ne mândrim deja cu opt ediţii încheiate.

Proiectul are drept scop inițierea studenţilor în domeniul antreprenoriatului şi  stimularea dorinţei  de a-şi începe propria afacere. Totodată îi învăţă pe aceştia cum să întocmească un plan de afaceri fezabil şi nu în ultimul rând are misiune de a crea o comunitate de tineri, deschişi spre antreprenoriat, care pot deveni în viitor parteneri de business. De-a lungul celor 8 ediţii Business Intro s-a bucurat de numeroşi participanţi, care au învăţat sub diferite forme de organizare ale proiectului şi de la diverşi speakeri binevoitori şi inpirativi despre antreprenoriat.

Astfel ne bucurăm de o istorie de 8 ediții Business Intro, toate aducând în fața tinerilor oameni cu renume din mediul antreprenorial, dornici să-și împartă experiența cu studenții.

Despre edițiile Business Intro puteți afla mai multe detalii accesând urmatoarele linkuri:

 

Business Intro edițiile 1-4

 

Business Intro, editia I (27 octombrie – 10 noiembrie 2003) desfasurat sub forma a 7 seminarii pe tema oportunitatii demararii propriei afaceri.

 

Agenda Biz-In

Sem. 1: “Chiar POTI !”

Continut: Adaptarea ideii la piata, evaluarea potentialului, unei afaceri, elaborarea unui plan de afaceri. Cum se infiinteaza o firma.

Tinut de: Dl. Remus Nica, reprezentant CDE

Data: 27 octombrie

 

Sem. 2: “Primii pasi… “

Continut: Elemente cheie ale managementului de proiect

Tinut de: Dl. Ninel Luca, trainer pe management de proiect

Data: 29 octombrie

 

Sem.3: “Obstacole care trebuie depasite”

Continut: Definirea barierelor fiscale si financiare. Posibilitati de depasire a acestora.

Tinut de: Dl. Paul Diaconu, Conferentiar Universitar, Presedinte si consultant pe probleme contabile al firmei Times Consulting

 

Data: 31 octombrie

BIZ-IN (27 octombrie – 10 noiembrie 2003) reprezinta o serie de 7 seminarii pe tema oportunitatii demararii propriei afaceri.

 

Sem.4: “Marketing la inceput de drum”

Continut: Importanta analizei si cercetarii de piata si formarea imaginii in primii ani de viata ai firmei.

Tinut de: Dl. Daniel Enescu, Daedalus Consulting

Data: 3 noiembrie

 

Sem.5: “Franciza intre oportunitate si constrangere”

Continut: Ce este si ce implica o afacere in franciza? Exemple concrete de francizat si francizor.

Tinut de: Dl. Razvan Blid, CHR Consulting

Data: 5 noiembrie

 

Sem.6: “E de ajuns o idee?”

Continut: Autocunoastere si cunoasterea celorlalti – informatii de domeniul resurselor umane, necesare coordonarii unei echipe.

Tinut de: Dna Gabriela Ionescu, Minardo Consulting

Data: 6/8 noiembrie

 

Sem.7: “Atitudinea antreprenoriala”

Continut: Care este atitudinea optima pentru un intreprinzator?

Tinut de: Reprezentant al companiei Orange, Brand Manager, din partea JCI

Data: 10 noiembrie

 

Business Intro editia a II-a(23martie-6aprilie 2004):

Asociatia studenteasca DaAfaceri a lansat in 23 martie 2004 programul “Electronic Business Intro”, care isi propunea sa ofere studentilor si proaspetilor absolventi informatii despre antreprenoriatul in afaceri electronice din Romania.

Programul a constat in:

  • conferinta de deschidere, care a avut loc in 23 martie    si
  • o serie de cinci seminarii intitulate “Electronic Biz-In”, desfasurate in perioada 31 martie-6 aprilie, avand urmatoarele teme:

-”Electronic Banking, E-guvernare”,

- “Web-Design”,

- “Productie Software si Consultanta IT”,

- “Afaceri Online”

- “E-commerce, E-marketing”.

 

Business Intro, editia a III-a(dec 2005):

DaAfaceri isi propunea sa le demonstreze tinerilor ca businessman nu s-a nascut nimeni, dar totul se invata. Iar o adevarata lectie in afaceri nu poate fi predata decat de cei mai buni.
Conferinta s-a desfasoara sub auspiciile motto-ului: „Ei au reusit. Acum invata sa reusesti si tu.“, cu urmatorii invitati:

  • Varujan Vosganian – Presedintele Comisiei de Buget-Finante din Senatul Romaniei
    • Radu Georgescu  – Presedintele grupului GECAD
    • Mugur Stet – purtator de cuvant al BNR
    • George Haber – antreprenor roman in SUA

 

Conferinta a fost urmata de o seriei de cinci seminarii, unde 30 de tineri cu spirit de antreprenor, selecati in urma completarii unor chestionar au fost indrumati de specialisti in domeniul business cum sa realizeze un plan de afaceri de succes, cum sa isi aprecieze ideile care pot sa le aduca profit si cum sa reuseasca intr-un mediu de afaceri de multe ori ostil.

 

Business Intro, editia a IV- a(23-28 aprilie 2007):

 

Scopul proiectului a fost prezentarea unor notiuni generale atat despre conceptul de antreprenoriat, ca viziune de ansamblu, cat si a unor abilitati necesare fiecarui tanar ce compune pentru prima data un plan de afaceri.

Evenimentul a fost structurat in 2 parti:

  • prima parte: conferinta  (23 aprilie), sustinuta de
    • Dan Ifrim – Director General Executiv Adjunct la Camera de Comert si Industrie Bucuresti,
    • Anda Racsa – Manager General la ABC Training Consulting,
    • Mike Costache – Country Manager Rockstar Energy Drink
    • Dragos Novac – Metropotam.ro.
  • partea a II-a a fost dedicata seminariilor care vor urmari insusirea principalelor cunostinte cu privire la pornirea si sustinerea unei afaceri profitabile.

In cadrul seriei de Seminarii Business Intro, programul a inclus:

  1. “O viziune generala”

Analiza mediului de afaceri din Romania;

Mecanisme de dezvoltare a unui model de afaceri;

(Daniel Dediu – Consultant de afaceri)

 

  1. “Marketing, Self Branding si Competitivitate durabila”;

Strategii de marketing pentru promovarea produsului propriei afaceri
(Radu Ionescu – Kinecto)
Surclasarea concurentei si obtinerea competitivitatii pe termen lung
(Alin Posteuca – Kaizen Consulting)

 

  1. “Interactiuni cu mediul”;

Public relations – exterior
Constantin Turmac – Compass Consulting
Human resources – interior

(Cristia Maksutovici – AxA Consulting)

 

  1. “Planul de afaceri”;

Elaborarea unui plan de afaceri de succes
Previziuni financiare si fiscalitate
(Lilian Iordache – Pricewaterhouse Coopers)

 

  1. “Analiza planului de afaceri din perspectiva unui potential finantator”

Mihai Andrei – Biz Angels
Alexandru Popovici – Analist de credite

 

Business Intro editiile 5-8

 

Business Intro editia a V-a si-a propus sa ii initieze pe studenti in domeniul antreprenoriatului online si oferirea unei perspective asupra pasilor necesari inceperii unei afaceri, de la idee la implementare.

Structura evenimentului a fost  urmatoarea:

  • conferinta “Antreprenorii online de top din Romania” (6 mai la ora 15:30 in cafeneaua Dorde)
    Conferinta a fost construita pe o serie de studii de caz prezentate de conducatorii unor companii romanesti, si anume:
  • Vladimir Oane (Metromind);
  • Mircea Scarlatescu (FYB Romania);
  • Emi Gal (Branient);
  • Florin Grozea (E-Ok.ro, HI-Q).
  • seria de seminarii e-Business Intro 2008, proiectate in asa fel incat sa urmeze firul demararii unui proiect online.Agenda seminariilor a fost urmatoarea:
    1. Planul de afaceri si finantarea lui – 7 mai
    - Din perspectiva antreprenorului – Dragos Manac, SNS
    - Obtinerea de finantare europeana – Lucian Croitoru, INIMM
    - Simularea unui plan de afaceri - Lilian Iordache, PwC2. Cum pui totul pe roate – 8 mai
    Se vor discuta teme de management intern, alegerea unei tehnologii si alte etape necesare lansarii afacerii.
    - Mircea Scarlatescu, FYB
    - Dragos Roua, Mirabilis Media
    - Vlad Stan, Navidoo3. Marketingul si promovarea – 9 mai
    Se va discuta construirea unei strategii de marketing online si tehnici de promovare new media, probleme de SEO & Usability.
    - Ramona Patrascanu, Webstyler
    - Claudiu Gamulescu, Underclick
    - Adrian Soare, Succesdublu.ro, BasicMarketing.ro4. Monetizarea – 10 mai
    - Antonio Eram, Netopia
    - Gabriel Boaca, Boom

Ideile viabile de afaceri care au aparut in urma acestor seminarii au putut beneficia de finantare din partea Netbridge.

 

Business Intro, editia a VI-a(8-11-14 decembrie 2009):

 

Evenimentul s-a desfasurat pe parcursul a 3 zile, sub forma: o conferinta, un workshop si un business game, dupa cum urmeaza:

  • Conferinta “Cum sa devii antreprenor”
    Subiecte: 
    De ce sa iti pornesti propria afacere – Ovidiu Nicolescu (Presedintele Consiliului National al IMM-urilor)
    De ce ai nevoie pentru a fi antreprenor – Cristina Alexandru (Project Manager startups.ro)
    Cand e cel mai bun moment sa te lansezi in afaceri – Diana Bobar (fashion designer)
  • Workshop “Ai o idee? Invata cum sa o pui pe hartie”
  • Business Game “Testeaza-te inainte de a incepe”

 

Business Intro editia a VII-a (11-15 aprilie 2011)

 

La editia a VII-a evenimentul a avut ca scop principal motivarea tinerilor sa indrazneasca sa-si inceapa propria afacere, avand in vedere ca piata munci difera de aspiratiile studentilor, iar scoala nu ofera prea multe informatii relevante despre antreprenoriat.

 

Structura :

Conferinta 1: De ce sa te arunci in aBIZ?
De ce sa  incepi un business?

o               Antreprenor  vs. Angajat : Vlad Stan

o               Adrenalina vs. siguranta : Andrei Rosca
Conferinta 2: Campioni la extreme.

Antreprenori de succes. Cum au reuşit ei? : : Calin Fusu, Teodor Frolu, Daniela Kammrath, Dragos Stanca
Workshop: Testeaza-te inainte sa incepi. : Ciprian Dragomir

  • Primii pasi in aplicarea unei idei de  business
  • Cum ne punem propria idée in practica?

Business Game: Marele salt (oferit de Horvath&Partners)

 

Business Intro editia a VIII-a (24-26 aprilie 2012)

 

Workshop-uri

  • Trăsăturile antreprenorilor de succes
  • Intemeierea unui plan de afaceri
  • Identificarea oportunităţii iniţierii şi derulării afacerilor
  • Elaborarea strategiei de pătrundere şi menţinere pe piaţă
  • Procesul de căutare a capitalului

 

2 Raspunsuri la “Business Intro”

  1. adela togan a spus...

    Buna ziua! As dori sa particip si eu la cursurile gratuite de anteprenoriat pentru studenti.Cand incepe urmatoarea perioada de inscrieri?

  2. daafaceri a spus...

    Buna Adela!
    Urmatoarea editie a proiectului Business Intro va avea loc in 2014 cel mai probabil in luna martie sau aprilie. Iti recomandam sa ne urmaresti pe Facebook pentru a afla ce alte surprize pregatim.

Lasa un comentariu