Când discutăm despre tendinţe într-un domeniu ne referim la mai mult decât un stil popular, un comportament colectiv „îmbrăţişat” de cultura mainstream într-o perioadă bine definită de timp. 

Tendinţele sunt direcţiile şi modelele predominante într-un domeniu, pot fi cu titlul de predicţie legată de direcţia în care se îndreaptă un domeniu, o anumită activitate în viitor. Orice tendinţe vor fi rezultatul evoluţiei şi schimbărilor dintr-un domeniu dat.

Care sunt cele mai noi tendințe în web design

Tendinţele în web design sunt uşor de definit dacă ne uităm cu atenţie la domeniu şi la ce se întâmplă de câţiva ani buni în industrie. Designerii pot să se folosească de tendinţe pentru a găsi inspiraţia şi a realiza site-uri şi proiecte pentru clienţi, fiind mai aproape de clientul modern şi de cerinţele sale. 

Pentru 2023, tendinţele sunt clare: se merge mai mult spre experienţe imersive, duse de multe ori la extrem. Dar asta nu este tot. Iată care sunt cele mai noi tendinţe în web design pentru 2023:

Accesibilitate crescută pentru site-uri

Designul web se va baza mai multe pe ideea de accesibilitate pentru orice fel de utilizator. De exemplu, dacă ai videoclipuri pe site vei avea şi transcript audio pentru cei care nu văd sau nu înţeleg conţinut video. 

Se adaugă interfeţe uşor de navigat şi simplificate, adaptate în funcţie de tipul de utilizator şi de problemele sale. Plus un design responsive în care atributul responsive este tot mai important – încărcare rapidă, compresie la nivel de elemente de design, etc.

Web Design București: Servicii Profesionale pentru O Afacere Online de Succes

Nostalgie

Multe branduri îşi doresc tot mai mult să ofere clienţilor experienţe excelente şi în on-line şi să aibă o legătură mai puternică cu ei. Prin web design afacerile pot fi mai aproape de clienţi şi pot evoca aceasta nostalgie incorporând în site schele clasice de culori, fonturi clasice, elemente din imaginarul colectiv care amintesc de teme şi idei din trecut. Totul pare mai simplu şi mult mai apropiat de anii 1980-1990.

Inteligenţa Artificială în web design

Tot mai mulţi designeri de site-uri folosesc AI-ul atât în realizarea site-urilor, cât şi în luarea unor decizii ce ţin de design şi de modul în care arată varianta finală a site-urilor. Lucrezi mai uşor cu AI-ul, termini mai rapid ce ai de făcut, ai şi rezultate mai bune şi poţi să aloci mai mult timp altor etape la fel de importante pentru dezvoltarea unui site. 

Interfeţele arată mai bine, meniurile sunt mai uşor de realizat şi arhitectura site-ului este mult mai simplu de definit când ai AI-ul implicat în web design.

Minimalism 

Altă tendinţă interesantă este cea legată de minimalism la nivel de design web. Minimalismul se referă la culori limitate, nuanţe limitate, elemente de design eliminate. 

Poţi să ai pagini web excelente, atractive şi fără prea multe animaţii şi culori care transformă site-urile într-un curcubeu. Spaţiile albe în jurul elementelor de design web, numărul mic de elemente de pe pagină, elementele mari şi lipsa unor artificii de design, unui design complex se încadrează perfect în acest minimalism.

Microinteracţiuni

Sunt folosite pentru a se îmbunătăţi experiența utilizatorului final şi pentru a creşte vizibilitatea brandului. Aceste microinteracţiuni includ un click pe un link, scrierea de comentarii la postari de pe blog, urmărirea unui videoclip, completarea unui sondaj, unui formular. 

Nu mai este nevoie de un input atât de consistent din partea utilizatorului, sunt deja multe firme specializate în web design Bucureşti care ţin cont de această tendinţă în web design când construiesc site-uri şi interfeţe, design web. Indicatorii de progres vizuali sunt un tip de microinteracțiune comun deja pentru o mulţime de site-uri.

Design mobile-friendly

E nevoie de design responsive, de adaptarea designului la mobil din toate punctele de vedere mai ales că tot mai mulţi utilizatori accesează site-urile afacerilor de pe telefoane, tablete. 

Se ţine cont mai mult de mărimea butoanelor, de poze, de meniuri, de cât de repede se încarcă pagina optimizată pentru mobil, se elimină elemente de design ce vor îngreuna încărcarea sau care vor înrăutăţi experiența interacţiunii cu varianta mobilă a site-ului.

Realitatea Augmentată în web design

Se combină conţinut generat de computer cu elemente din lumea reală totul pentru experienţe imersive extraordinare. Orice firmă web design cu experienţă va incorpora elemente A/R în designul site-urilor realizate pentru clienţii săi dacă vrea să ofere calitate şi profesionalism şi să vină cu idei noi pentru site-urile moderne şi pentru interfeţele lor.

Amazon are deja un astfel de element de design web modern, Virtual Try-On ca să poţi „proba” încălţămintea. Şi IKEA a ştiut ce să facă la nivel de web design şi de Realitate Augmentată şi a venit cu un design lab în care clienţii pot să aleagă mobilierul potrivit şi accesoriile potrivite, în IKEA Studio se realizează planuri 3D ale fiecărei camere şi poţi vedea ce poţi pune în orice cameră din casă din oferta IKEA.

Dark Mode

Tot mai multe site-uri vor trebui să fie afişate şi în Dark Mode pe dispozitive mobile sau chiar pe laptop, PC cu monitor. Aşa că designul web trebuie să includă şi funcţionalitatea unei transformări complete şi adaptări la Dark Mode în aşa fel încât toate elementele să se vadă la fel de bine şi să fie mai uşor de folosit indiferent de tipul de ecran.

Fonturi personalizate

Dacă te uiţi cu atenţie la un design al unui site vei vedea că apar tot mai multe fonturi originale, pe care nu le ştii. De ce? Pentru că fiecare afacere şi fiecare proprietar de site vrea să îşi individualizeze interfaţa şi designul în aşa fel încât până şi fonturile să se alinieze cu valorile sale şi cu tot ce ţine de brand.

Ilustraţii cu dimensionalitate

Pe măsură ce Metaversul este tot mai aproape de a deveni fenomen global în on-line, ilustraţiile 3D care imita lumea virtuală sunt la modă în designul grafic. Se adaugă dimensionalitate într-un stil mai imersiv pe site-uri, la nivel de design cu ajutorul unor animaţii, efecte de pagina full, ilustraţii multistrat.

Alte tendinţe interesante: interacţiunile „just for fun”, animaţii la încărcarea interfeţelor, experienţe premium la nivel de conţinut şi design, experienţe personalizabile de afişare a designului, asistenţa vocală şi interacţiune cu dispozitive inteligente, optimizare design pentru experienţă excelentă şi fără folosirea tastaturii.

Categorized in:

Tagged in: