Certificarea ISO eficienta este un ajutor nepretuit pentru consolidarea si imbunatatirea proceselor strategice ale afacerii dvs.

Procesele de management care sunt integrate in organizatia dumneavoastra pentru a imbunatati calitatea, mediul etc. vor oferi o baza solida, ceea ce va duce la cresterea productivitatii si a profiturilor. Acest lucru, la randul sau, va fi un suport atat pentru extinderea portofoliului sau de clienti, cat si pentru mentinerea relatiilor comerciale cu cele existente.

Unele dintre principalele beneficii ale certificarii ISO includ:

  • Imbunatatirea managementului intern
  • O mai mare eficienta in procesele dumneavoastra (productivitate, consum de energie, impact asupra mediului, securitatea informatiilor etc.)
  • Accesul la noi piete si scenarii de afaceri (clienti mari, administratie, piata de export etc.)
  • Instrument de masurare a rezultatelor si de promovare a procesului decizional
  • Standard recunoscut la nivel global
  • Usurinta integrarii diferitelor sisteme de management (Juridic, mediu, calitate, Securitatea informatiilor, ETC)
  • Recunoasterea organismelor acreditate

Un certificat ISO recunoscut va fi o conditie prealabila pentru unii dintre clientii dumneavoastra si un diferentiator pentru altii in momentul selectiei furnizorilor.

Pe de alta parte, un certificat ISO ofera clientilor increderea ca lucrati cu standardele si procedurile care le garanteaza un nivel ridicat de servicii.

Beneficii pentru clientii dumneavoastra.

Certificatele ISO 9001 sunt recunoscute la nivel mondial, iar clientii dumneavoastra vor intelege beneficiile colaborarii cu companii certificate ISO. De fapt, unii dintre clientii dumneavoastra vor face afaceri doar cu companii certificate, deoarece le garanteaza ca sistemele lor de management sunt evaluate si aprobate in mod constant.

Veti sti din experienta ca lucrul cu companii certificate ISO 9001 ofera multe avantaje:

  • Minimizeaza erorile, neconformitatile si incidentele
  • Imbunatatirea raportarii si a comunicatiilor.
  • Produse si servicii de mai buna calitate.
  • O planificare si o livrare mai fiabile a productiei.
  • Standarde mentinute prin evaluari anuale.

Poti vedea aici totul despre certificare ISO.

ISO 9000: Certificarea calitatii de care are nevoie fiecare afacere

Ce este aceasta?

ISO este numele prin care este desemnata Organizatia Internationala de Standardizare. Uneori, aceasta denumire poate duce la confuzie, deoarece acronimul ISO nu corespunde acronimului organizatiei. Acest lucru se datoreaza faptului ca originea are o alta radacina, ceea ce inseamna ISO este „egal” in limba greaca, asa ca au luat acest lucru pentru a reflecta sarcina care se desfasoara in institutie.

Originea institutiei responsabile pentru bine-cunoscutele standarde ISO 9000 dateaza din Primul Razboi Mondial. Datorita necesitatii de furnizare si reparare a echipamentelor, se stabileste o standardizare pentru productia de piese. In acest fel, primul organism care vizeaza standardizarea apare in Germania, mai tarziu Franta se alatura si este urmata de Anglia. Pentru a coordona aceste organisme diferite, a fost creata Federatia Asociatiilor Nationale de Standardizare. In 1947 a fost inlocuita de actuala institutie ISO care a creat ISO 9000 in 1987 si a castigat putere cu actualizarile lor ulterioare.

ISO 9000: familie de standarde privind calitatea si managementul acesteia

ISO 9000 este un set de standarde care stabilesc liniile directoare pentru a obtine o anumita calitate a produsului sau serviciului final, dar si un sistem de management corect si eficient al acestuia. La inceput, aceste standarde au fost concepute pentru companiile care au produs un produs material, astfel incat aplicarea ISO 9000 nu a fost adaptata in mod corespunzator companiilor care furnizeaza servicii. Aceasta situatie a fost rezolvata cu modificarile si actualizarile introduse in 2000, deci nu mai exista scuze pentru a aplica ISO 9000 oricarui tip de industrie.

ISO 9000 contine ghidurile de urmat pentru atingerea obiectivelor de calitate stabilite in fiecare caz, precum si instrumentele care trebuie implementate pentru a le atinge, determinarea termenelor de distributie si cerintele de certificare in ISO 9001.

Setul de standarde care alcatuiesc familia ISO 9000 este impartit in:

  • ISO 9000: vocabular si fundamente ale calitatii. Acesta ofera diversi termeni inruditi si orientari generale de calitate pentru sistemele de management.
  • ISO 9001: modelul sistemului de management si cerintele acestuia. Este singurul standard din familia ISO 9000 impotriva caruia o organizatie poate fi certificata daca se doreste.
  • ISO 9004: orientari pentru imbunatatirea performantei si realizarea punerii in aplicare a imbunatatirii continue.
  • ISO 19011: colecteaza informatii utile pentru a ghida compania cu privire la auditurile sistemelor de management al calitatii si mediului.

Obiectivele familiei ISO 9000

  • Obiectivul principal al ISO 9000 este de a face public scenariul in care actiunile privind calitatea sunt concentrate cu vocabularul si terminologia necesare pentru a stapani toate aspectele managementului calitatii.
  • Se cauta ca companiile sa inteleaga perfect despre ce este vorba in implementarea unui sistem de management al calitatii si, pentru aceasta, in ultima actualizare a standardului limbajul a fost modificat pentru a facilita intelegerea acestuia de catre toti membrii companiei.

Calitati iso :

Stabilirea de orientari: acestea vor servi companiei pentru a selecta standardele care sunt aplicabile pentru utilizare.

Obtineti satisfactia clientilor: accentul pus pe client este foarte clar, ceea ce se cauta prin ISO 9000 este de a obtine satisfactia clientilor prin furnizarea de produse si servicii de calitate.

Categorized in: