ISO 9001 este un standard al sistemelor de management al calitatii (SMC) care se concentreaza pe toate elementele de management al calitatii pe care o organizatie trebuie sa le aiba in vigoare pentru a avea un sistem eficient care sa ii permita sa-si gestioneze si sa-si imbunatateasca produsele si serviciile.
Considerat o referinta mondiala, ISO 9001 stabileste principiile fundamentale ale managementului calitatii care ajuta organizatiile sa-si controleze si sa-si imbunatateasca performanta si sa le conduca spre eficienta, excelenta produselor lor si optimizarea serviciului lor pentru clienti. Aceste principii sunt: orientarea catre client, leadership, implicarea personalului, abordarea bazata pe proces, abordarea sistemica a managementului, imbunatatirea continua, abordarea decizionala si relatiile bune cu furnizorii.
Prin implementarea si certificarea atelierelor si laboratoarelor sale, Universidad Continental se asigura ca procesele care se desfasoara in aceste spatii sunt cele mai potrivite; De asemenea, demonstreaza ca este cu adevarat dedicata calitatii serviciilor sale si imbunatatirii continue.
Cu aceasta certificare, o companie primeste un avantaj competitiv important care ii creste reputatia si recunoasterea.
Certificarea ISO: ce este si cum se obtine?
Pentru ce sunt certificatele ISO?
Obtinerea certificarii ISO cu o consultanta buna are multe beneficii. Certificarea ISO este prezenta de multi ani pe piata si continua sa fie un factor important in clasificarea organizatiilor. Desigur, aceasta persistenta de la crearea sa demonstreaza beneficiile sale relevante pentru companii. Aceste beneficii includ, dar nu se limiteaza la, urmatoarele:
- O certificare ISO ajuta la obtinerea unor clienti importanti datorita increderii pe care o transmite.
- Imbunatatirea viabilitatii si a capacitatii interne a companiei.
- Creste productivitatea diferitelor departamente.
- Simplifica procesul decizionalsi imbunatatiti eficacitatea acestuia.
- Permite sa identificati oportunitatile, amenintarile si sa actionati asupra lor.
- Va asigurati ca satisfactiaclientilor este maxima, deoarece standardul ISO este centrat pe client.
Datorita beneficiilor sale extinse, ati putea fi interesat sa obtineti certificarea ISO in toate tipurile de companii si organizatii. Aceasta include companii, organizatii educationale, ONG-uri internationale, municipalitati si guverne, start-up-uri etc.
IMPORTANT:
Certificatele de conformitate ISO sunt valabile timp de 3 ani, care pot fi prelungite in functie de vizitele de intretinere (anuale) si o recertificare (trienala). Frecventele de revizuire si planurile de intretinere a calitatii variaza in functie de marimea companiei, tipul de activitate, standardele incluse in certificare (managementul calitatii, mediu, securitatea informatica…) si numarul de facilitati ale companiei in domeniul certificarii.
Dupa cum puteti vedea, obtinerea certificarii de calitate ISO-9001 nu este usoara, dar nici nu este imposibila. Trebuie sa fiti constant si sa fiti atent la practic tot ceea ce face ca si compania sa se miste: angajatii, procesele, furnizorii, datele, costurile, resursele…
Cerintele de indeplinit si urmarit
Odata ce ati reusit sa indepliniti aceste cerinte, un audit independent poate evalua eforturile. Daca treceti examenul, nu ezitati sa includeti in materialul dv ca sunteti demn de o astfel de recunoastere. Aceasta va ajuta consumatorii sa aprecieze calitatea companiei dv in raport cu cea a concurentilor sai.
Ce este standardizarea ISO
Organizatia Internationala pentru Standardizare este o organizatie internationala de dezvoltare a standardelor compusa din reprezentanti ai organizatiilor nationale de standardizare ale tarilor membre. Cerintele de membru sunt prevazute in articolul 3 din Statutul ISO.
ISO a fost fondata la 23 februarie 1947 si (din noiembrie 2022) a publicat peste 24.500 de standarde internationale care acopera aproape toate aspectele tehnologiei si productiei. Are 809 comitete tehnice si subcomitete care se ocupa de dezvoltarea standardelor. Organizatia dezvolta si publica standardizarea in toate domeniile tehnice si netehnice, altele decat ingineria electrica si electronica , care este gestionata de IEC. Are sediul la Geneva, Elvetia, si functioneaza in 167 de tari incepand cu 2022 . Cele trei limbi oficiale ale ISO sunt engleza , franceza sirusa.
Organizatia Internationala pentru Standardizare este o organizatie independenta, neguvernamentala , a carei membri este format din diferite organisme nationale de standardizare. Incepand cu 2022 , exista 167 de membri care reprezinta ISO in tara lor, fiecare tara avand doar un membru.
Organizatia dezvolta si publica standarde internationale in toate domeniile tehnice si netehnice, altele decat ingineria electrica si electronica , care sunt in responsabilitatea Comisiei Electrotehnice Internationale . [7] In aprilie 2022 , ISO a dezvoltat peste 24.261 de standarde, care acopera totul, de la produse fabricate si tehnologie pana la siguranta alimentara, agricultura si ingrijirea sanatatii.
ISO are 804 comitete tehnice si subcomitete care se ocupa de dezvoltarea standardelor. Organizatia Internationala pentru Standardizare in franceza este Organisation internationale de normalization si in rusa, Международная организация по стандартизации ( Mezhdunarodnaya organizatsiya po standartizatsii ).
Literele ISO nu reprezinta un acronim sau initialism . Organizatia ofera aceasta explicatie a numelui:
Deoarece „Organizatia Internationala pentru Standardizare” ar avea acronime diferite in diferite limbi (IOS in engleza, OIN in franceza), fondatorii nostri au decis sa ii dea forma scurta ISO . ISO este derivat din cuvantul grecesc isos ( ίσος , care inseamna „egal”). Indiferent de tara, indiferent de limba, forma scurta a numelui nostru este intotdeauna ISO. In timpul sedintelor de infiintare a noii organizatii, insa, cuvantul grecesc explicatie nu a fost invocat, asa ca acest sens poate fi o etimologie falsa. Atat numele ISO, cat si sigla ISO sunt marci comerciale inregistrate si utilizarea lor este restrictionata.
Comments