Designerul grafic este un artist grafic care planuieste, analizeaza si creaza cele mai bune solutii vizuale pentru a comunica mesaje.

Designerul grafic dupa cum puteti afla si de pe https://www.howdodesign.com/what-is-a-graphic-designer-and-why-we-need-him/, este cel care gaseste cea mai buna solutie astfel incat prin intermediul culorilor, animatiilor, fotografiilor, diferitelor tipuri de layot-uri sau ilustratiilor, transmite un mesaj.

In ceea ce priveste designul grafic, acesta dupa cum puteti vedea in randurile care urmeaza, este de mai multe tipuri. Exista o multime de lucruri si de obiecte sau produse pe care le cumparati si le folositi in viata de zi cu zi, si care au beneficiat de design grafic, dar mai multe detalii aflati pe parcursul articolului.

Design de identitate vizuala

Relatia dintre o companie si audienta acesteia este reprezentata de brand (brandul companiei). Un designer de identitate vizuala are menirea de a transmite publicului larg, caracteristicile intangibile ale companiei de al carui proiect este responsabil.

El transmite prin intermediul imaginilor, ilustratiilor, fotografiilor, animatiilor sau al diferitelor tipuri de layot-uri, emotiile, experienta sau personalitatea brandului.

Pentru ca munca unui designer grafic de identitate vizuala sa fie una cat mai eficienta, este foarte important ca intre designer si compania pentru care realizeaza proiectul, sa existe o comunicare cat mai deschisa si cat mai intensa.

Este deosebit de important ca designerul sa inteleaga care sunt cerintele si asteptarile de la el, este foarte important sa inteleaga aceste lucruri pentru ca el realizeaza logo-uri, el utilizeaza familia de fonturi si palete de culori, si el este cel care ofera imagini si ilustratii specifice personalitatii brandului.

In ceea ce priveste activitatea unui astfel de designer grafic, acesta creaza designul pentru cartile de vizita de exemplu si pentru elementele de papetarie. Un astfel de designer trebuie sa ofere companiei pentru care creaza proiectul, un manual de brand in care sa prezinte si sa sugereze modurile in care brandul trebuie sa fie expus astfel incat sa isi atinga maximul potential.

Designul de ambalaj

Dupa cum spuneam, vedem munca unui designer grafic in multe situatii, in obiectele si produsele cumparate in fiecare zi. Ei bine, in ceea ce priveste ambalajele produselor pe care le cumparam in fiecare zi, acestea au fost gandite si proiectate de catre designerii grafici.

Se stie faptul ca ambalajul vinde, si de multe ori oamenii sunt mai atrasi de ambalaj decat de produs. De aceea, este foarte important ca designerul sa inteleaga cerintele companiei, si sa proiecteze grafic ambalajele potrivite.

Desigunul in miscare (Motion Design)

In ceea ce priveste designul de miscare, de precizat este faptul ca are la baza aceleasi notiuni precum designul static. Diferenta consta insa in adaugarea unor efecte, iar elementele sunt puse in miscare, pentru a fi mult mai atractive.

Un design in miscare este mult mai atractiv si are un impact mult mai mare in comparatie cu un design static.

Designul materialelor de publicitate si marketing

Fara doar si poata, in momentul in care vine vorba despre designul grafic, cele mai multe persoane se gandesc la designul materialelor de publicitate si marketing.

Exista companii de top in cadrul carora exista departamente specializate, in cadrul carora isi desfasoara activitatea persoane cu o vasta experienta in crearea strategiilor eficiente. Ei bine, in aceste conditii, daca exista persoane care trebuie sa se ocupe de crearea strategiilor eficiente de publicitate si marketing, atunci designerul nu se va implica in ceea ce priveste constructia strategiei.

Rolul unui astfel de designer grafic este limitat in aceste conditii. El trebuie doar sa inteleaga care sunt cerintele, dupa care sa sa le transpuna, acestea fiind stabilite de catre departamentul de marketing dupa cum am mentionat deja.

Un astfel de designer grafic creaza designul posterelor, al brosurilor, bannerelor, meniurilor, flyer-elor, cataloatelor sau infograficelor.

Design de interfata

In ceea ce priveste interfata, in cazul in care nu stiati, aceasta este prima zona de contact a unei persoane cu o aplicatie sau cu un site. Rolul designerului in acest tip de design este deosebit de important, dat fiind faptul ca el este cel care trebuie sa-i ofere utilizatorului o experienta “user friendly”.

Pentru ca utilizatorul sa aiba parte de o astfel de experienta, este foarte important ca designerul grafic sa gandeasca asezarea butoanelor si a meniurilor cat mai eficient, intr-un mod cat mai simplu dar in acelasi timp interactiv.

Este deosebit de important ca un astfel de designer sa aiba multa experienta si sa stapaneasca foarte bine principiile UI/UX.

Astfel de designer de interfata se ocupa de crearea designului pentru pagini web, creaza interfetele jocurilor, si creaza totodata aplicatii mobile si aplicatii desktop.

Asadar, dupa cum puteti vedea, designerul grafic este cel care prin intermediul unor imagini, al unor ilustratii, fotografii, animatii sau prin intermediul diferitelor layot-uri, reuseste sa transmita mesaje. De-asemenea, dupa cum se poate vedea din acest articol, designerii grafici sunt de mai multe tipuri.

Categorized in: