- Pe banda de rulare:
In cele mai multe cazuri, anvelopa poate fi reparata. Cu exceptia cazurilor in care intepatura este prea mare, in mod normal este posibila repararea anvelopei. Cu toate acestea, este important sa scoateti anvelopa pentru a va asigura ca rularea la o presiune prea mica nu a provocat deteriorari si/sau uzura.
- In spate
Repararea anvelopei intepate in aceasta locatie nu este posibila. Anvelopa trebuie inlocuita.
- Pe peretele lateral:
Cum functioneaza?
In cazul in care conduceti cu o presiune prea mica a anvelopei sau cu o anvelopa plata, peretele lateral este strivit. Rezultatul este o deteriorare a structurii generale a anvelopei care poate duce la diverse probleme:
- Vanatati ale anvelopei: anvelopa prezinta urme pe partea interioara dupa ce a fost strivita din cauza lipsei de aer (presiune scazuta).
- Macinarea cauciucului interior: mici bucati de cauciuc se incalzesc si cad.
- Ruperea carcasei cu sau fara pierderea benzii de rulare care duce la spargere.
Daca invelisul este deteriorat, structura anvelopei este prea slabita si nu poate fi reparata, chiar daca intepatura se afla pe banda de rulare, noi, cei de la SRZ Powder va putem scapa de aceasta problema.
Repararea anvelopelor: 3 metode
Exista trei moduri de a repara o anvelopa:
- Cu un PRP, numit si „ciuperca”: aceasta metoda de reparare a anvelopelor, efectuata de un specialist, este cea care ofera cel mai inalt nivel de calitate. Specialistul dezasambleaza anvelopa, examineaza interiorul acesteia pentru a verifica daca nu exista deteriorari, freaca gaura, introduce PRP-ul din interior si il lipeste in pozitia corecta pentru a sigila perfect gaura.
- „sfoara” este introdusa in anvelopa din exterior. Acest tip de reparare a anvelopei este puternic descurajat, deoarece nu implica verificarea anvelopei din interior dupa ce aceasta a fost dezumflata (sau in absenta aerului) si, prin urmare, este imposibil sa se verifice integritatea anvelopei.
- Cu un „plasture”: aceasta este o procedura similara cu cea utilizata pentru repararea unei camere de aer de bicicleta. De asemenea, acest tip de reparatie nu este recomandat, deoarece etanseaza interiorul, dar nu si sectiunea dintre banda de rulare si interiorul anvelopei. Prin urmare, riscul de infiltrare a apei si de oxidare a straturilor metalice de pe partea superioara este ridicat. Aparitia acestei deteriorari la nivelul anvelopei poate cauza spargerea acesteia.
Kitul de reparare a anveloperol: este eficient pentru repararea anvelopelor?
Un kit de reparare a intepaturilor de anvelope consta, in general, intr-o solutie de etansare care se injecteaza in interiorul anvelopei, prin supapa, cu ajutorul unui spray sau al unui mic compresor. Michelin nu recomanda repararea permanenta a anvelopelor prin aceste metode, deoarece verificarile necesare nu sunt efectuate in interiorul anvelopei, expunandu-va astfel la riscurile mentionate mai sus.
In caz de pana, va recomandam sa inlocuiti anvelopa cu una de rezerva si sa duceti apoi anvelopa intepata la un specialist pentru a fi examinate Daca nu aveti la dispozitie o roata de rezerva sau daca aceasta nu poate fi folosita, chemati un mecanic cu o masina de tractare pentru ca acesta sa va duca masina la un garaj.
Daca nici aceasta solutie nu este aplicabila, puteti folosi un kit de reparare a intepaturilor de anvelope atunci cand nu aveti alte optiuni. Acest tip de reparatie este doar temporara, astfel incat sa puteti merge cu masina la cel mai apropiat garaj, unde specialistul va evalua daca anvelopa poate fi reparata sau daca trebuie inlocuita.
Cum iti poti alege jantele?
Adaugarea unui set de roti personalizate poate adauga o multime de atractie vizuala pentru aproape orice vehicul. Am adunat cateva recomandari pentru a va ajuta sa alegeti rotile potrivite pentru masina sau camionul dvs., inclusiv estetica, siguranta, dimensiune, potrivire si compatibilitate tehnologica.
Stilul si finisajul unui set de jante personalizate pot schimba dramatic aspectul masinii sau camionului dumneavoastra. Acolo, puteti vedea seturi specifice de roti personalizate pe marca, modelul, anul si culoarea vehiculului dvs. Aceasta este o modalitate excelenta de a verifica numeroasele optiuni si de a va restrange optiunile inainte de a va angaja.
Combinatia de roti si anvelope trebuie sa elibereze intotdeauna componentele de franare, piesele suspensiei si caroseria vehiculului. Acest lucru este important daca doriti sa mariti diametrul rotilor pentru un aspect demn de strada sau sa micsorati diametrul rotii pentru mai multe flancuri si performante mai bune in teren.
Offset si Backspace: Pentru a asigura un spatiu liber adecvat, este esential sa stiti cat de departe va sta in interiorul si in exterior intregul pachet de roti si anvelope in zona rotii. Spatiul inapoi sau decalajul necorespunzator poate cauza interferente cu lucruri precum caroseria si componentele de directie si, posibil, poate reduce raza de viraj.
Montare corecta: multe dintre vehiculele de astazi provin din fabrica cu roti care se potrivesc precis in jurul butucului. Aceasta este denumita montare centrata pe butuc, care ajuta la asigurarea unei centrari consistente a ansamblului rotii si anvelopelor atunci cand este montat pe vehicul.
Acest lucru reduce sansa unui dezechilibru care poate duce la o vibratie a volanului sau a scaunului in timpul conducerii. Echipa noastra intelege importanta mentinerii unei potriviri centrate pe butuc ori de cate ori sunt luate in considerare rotile aftermarket.
Comments