Analiștii au raportat că rafinăriile din China au contrat cel puțin 15 transporturi de petrol rusesc pentru livrare în lunile octombrie și noiembrie. După invazia Ucrainei de către Moscova în 2022, China și India au devenit cei mai mari achizitori de petrol rusesc, în timp ce țările occidentale au evitat importurile din Rusia. În iulie, Trump a amenințat cu impunerea unor tarife suplimentare la bunurile provenite din țările care cumpără petrol rusesc pentru a exercita presiuni asupra Moscovei de a încheia conflictul din Ucraina. La începutul lunii august, el a implementat o taxă adițională de 25% asupra exporturilor Indiei către Statele Unite, pe lângă o altă taxă de 25% deja în vigoare, ca reacție la importurile Indiei de petrol și gaze din Rusia, ceea ce a condus la o scădere semnificativă a achizițiilor Indiei. Recent, rafinăriile de stat din China, împreună cu cele mari private, au achiziționat aproximativ 13 transporturi de țiței rusesc din vest pentru livrare în octombrie și cel puțin două transporturi pentru noiembrie, conform lui Muyu Xu, analist senior la compania Kpler, care monitorizează datele maritime și de mărfuri. Aceste 15 transporturi de petrol, fiecare având între 700.000 și 1 milion de barili, vor fi încărcate din porturile arctice și de la Marea Neagră a Rusiei, regiuni din care exporturile sunt de obicei direcționate către India din cauza distanței.