Starea si posibila reparare a parbrize auto acasa sunt factori foarte importanti pentru un vehicul si pentru proprietarul si/sau soferul acestuia. Sa incercam sa intelegem de ce, punandu-ne mai intai trei intrebari:

1) De ce sa reparam parbrizul cand acesta poate fi inlocuit?

2) De ce se fac verificari periodice ale cioburilor si fisurilor din parbriz?

3) De ce va faceti atatea griji cu privire la starea parbrizului?

Intrebari absolut legitime care merita raspunsuri prompte si convingatoare.

Reparatii: economisire de bani si timp

Asadar, de ce sa reparati parbrizul cand il puteti inlocui? Primul raspuns este ca repararea unui parbriz costa de 5 pana la 10 ori mai putin decat inlocuirea acestuia. Economiile de bani merita si timpul petrecut, deoarece interventia variaza considerabil, de la aproximativ 30 de minute pentru primul caz la aproape doua ore pentru cel de-al doilea. Cu conditia ca, in cazul inlocuirii parbrizului, acesta sa fie prezent la centrul specializat ales.

Spart sau fisura?

Pentru a afla daca putem continua cu repararea sau inlocuirea parbrizului, trebuie sa ne adresam unor specialisti. Este puternic descurajata practica „Do-it-yourself”, atat in ceea ce priveste profesionalismul interventiei, cat si in ceea ce priveste garantia pieselor de schimb si, prin urmare, valabilitatea asigurarii in ceea ce priveste orice reclamatie ulterioara.

Cioburile reprezinta o deteriorare mica (mai mica decat o moneda) a parbrizului, care, daca se afla la cel putin 6 centimetri de stalpi, poate fi reparata. Apoi trebuie sa se evalueze pozitionarea avariilor.

Importanta inspectiilor periodice

De ce trebuie sa efectuati verificari periodice pentru a depista sparturile si fisurile din parbriz? Raspunsul este simplu: o schimbare mare in termometru – precum cele pe care le vom experimenta in aceasta perioada, odata cu cresterea temperaturilor exterioare si pornirea aparatelor de aer conditionat – poate duce la transformarea unei aschii intr-o fisura mare, care nu mai permite apoi repararea parbrizului, obligandu-ne sa il inlocuim.

Parbrizul este o garantie de protectie si siguranta

Ultima intrebare pe care ne-am pus-o – „de ce sa ne ingrijoram atat de mult de starea parbrizului? – are un dublu raspuns. Pe de o parte, parbrizul protejeaza, sistemele automate de asistenta a soferului. Deteriorarea sau murdarirea sticlei in aceasta zona poate afecta utilizarea acestora. Acelasi lucru este valabil si in cazul repararii sau inlocuirii.

Manopera trebuie sa fie garantata si, asa cum am subliniat deja, la fel trebuie sa fie garantate si piesele de schimb, in caz contrar se poate pierde acoperirea de asigurare. Pe de alta parte, parbrizul si toate celelalte suprafete de sticla asigura aproximativ 40 % din rigiditatea structurala a unui vehicul si, prin urmare, trebuie sa fie mentinute intotdeauna in stare perfecta.

Sanctiuni

Codul rutier prevede sanctiuni pentru vehiculele care nu circula in siguranta, iar acest lucru se aplica si in cazul parbrizelor deteriorate. Amenzile variaza intre 300 si 1000 de euro, daca sunteti prins circuland pe autostrada chiar mai mult. In ciuda tuturor informatiilor enumerate pana acum, aproximativ 36% dintre automobilistii romani nu iau masuri in cazul deteriorarii parbrizului!

Tot ce trebuie sa stii despre parbrize

Un vehicul nu mai este o carcasa cu patru roti si un motor care te duce de la A la B. Este vorba despre cat de convenabil, confortabil si usor este calatoria ta pe masura ce mergi dintr-o locatie in alta.

Este destul de clar ca tehnologia parbrizului a devenit o parte fundamentala a proiectarii si productiei de masini, majoritatea companiilor auto, inclusiv Mercedes, BMW si Tesla, lansand noi gadget-uri in fiecare an.

Pentru a va oferi o idee mai buna despre ce sa va asteptati, am decis sa exploram cateva dintre aceste noi progrese pentru a vedea cum va pot imbunatati unitatea.

Primele vehicule care au izbit drumurile nu au fost deosebit de rapide, dar asta nu insemna ca soferii nu ar putea fi raniti de pietre zburatoare, insecte si alte amenintari din aer, oricat de mici. Acest lucru a dus la introducerea primului parbriz in 1904. Nu era mult mai mult decat un geam de sticla, asemanator cu o fereastra obisnuita a casei.

Era un geam de sticla impartit, astfel incat atunci cand jumatatea superioara se murdarea, soferul sa-l poata plia. Parbrizele au fost oferite doar ca supliment la primele masini Ford model T.

Acest sistem s-a schimbat in 1915, cand Oldsmobile-urile au fost vandute cu varf si parbriz ca standard.

Pe masura ce masinile au devenit mai obisnuite, au aparut mai multe probleme. A devenit obisnuit ca soferii sa fie raniti de bucati de sticla zburatoare dupa un accident sau sa treaca cu capul inainte prin parbriz.

Dupa multe accidente si presiunea publicului, Henry Ford a inceput sa caute o versiune imbunatatita a parbrizului. Deoarece majoritatea masinilor erau acum din sticla, cererea a crescut si sticla a devenit greu de gasit; a devenit, de asemenea, prohibitiv de scump.

De-a lungul timpului, metodele s-au imbunatatit si pana la sfarsitul anului 1919, compania Ford a inceput sa foloseasca sticla laminata, care in urmatorii 10 ani a devenit o caracteristica in toate Fordurile.

Categorized in: